HELSINKI GEZİM

 HELSINKI

Pahalı şehir,bira 10 euro J, Lidl bile pahalı. Bana gitmeden önce Helsinki de bir şey olmadığını birçok arkadaşım söyledi ve haklılar. Benim gibi geldi madem geldiniz; kesinlikle sauna, balık ve geyik/ayı etini deneyimleyin. Birde Dünya üzerinde çeşmeden içtiğim en güzel su Finlandiya da idi.

Helsinki sıcak hamamları ve sauları meşhur bir yer. Helsinki merkezde bulunan Allas Sea Pool kışın karda girmek muhteşem olur. Onun için gelmem ama kışın gelirsem kesin girerim. Aslıda size ben genelde Finlandiyalıların gittiği, ücretsiz ve yoğun olan Somspasauna tavsiye edeceğim. Ortam biraz salaş ama onunda bir havası var. Her yaştan insan var. İnsanlar çıplak denize ve saunaya girebiliyor. Ortamda canlı müzik dinleye biliyorsunuz. Sauna doğal soba ile ısıtılıyor ve çooook sıcak inanın çok sıcak her yerime alevli keskin mızrak saplanıyor gibi hissetim.Nefes almak istediğim ağzımın içine  bile alev mızrağı girdi. Ben 2 dk dayanamadım.

Balıkları ve ekmekleri muhteşem. Kremalı somon çorbası gerçekten somona doyuyorsunuz. Benim tavsiyem, Hietalahden Kauppahalli de bulunan Soppa& Keittiö Mogs  da yemeniz. Çorbacı sürahide su ile ve sınırsız ekmek ile muhteşem ve ekmeklere isterseniz sarımsaklı tereyağı da var.

Balık çeşitleri merkezde açık(Helsinki Market Square )ve kapalı Pazar(Old Market Hall) alanında yiyebilirsiniz yalnız açıkta iseniz martılara dikkat. Ben açıkta karışık balık menüsünden yedim ve çok geldi. Birde minik patatesleri meşhur. Kalamarları çok beğenmedim.

Ayı etini denemek istedim balıktan yer kalmadı,  geyik eti çorbasını da beğendim.

Birde her yerde Alepa alışveriş merkezi var. Merak etmeyin havaalanında da var ve şehir merkezindeki fiyat ve kampanyalar orada devam ediyor.

Helsinki’de vapur turu tavsiye edilir aynı zamanda, eğer Helsinki’ye deniz yolu ile geçecekseniz. Muhteşem bir crouse gemisi sizi bekliyor. İçinde alış veriş merkezi, kumarhane, restoran, kafe, canlı müzik alanı ve yatakhaneler sizi bekliyor. Ben gemide olan kalabalığı başka Helsinki’de görmedim. Çok kalabalık ve tavsiye olarak denizi gören bir koltuk bulunca hemen oturun.

Helsinki gece hayatı biraz şaşırttı beni, baya yetişkin insanlar eğlenceye aktif katılıyor. Mekanlara giriş  ücreti(5-25 euro) olabiliyor. Eğer klüplere gidecekseniz gece 01.00 sonra gitmek daha mantıklı.

Helsinki ulaşım için hss kartı kullanmanız gerekiyor ve marketlerin çoğunda satılıyor. Uygulamayı kullanmak istediğinizde hata verebiliyor. Ulaşım bölge ve gün olarak seçebiliyorsunuz ve tam günx24 saat geçerli. Genel olarak ABC bölgeleri size yerlidir. Havaalanı C bölgesinde. Havaalanın yakınlarında outlet merkezi var ve bir sürü spor malzemeleri satılıyor ama ucuz değil bence.

Baltık ülkeleri yağmurla yaşamağı öğrenmiş bence sanki yağmur yokmuş gibi yaşıyorlar. Yağmurda konseri dinledik.













Yorumlar