BELGRAD GEZİM

    Ben Avrupa turistin  az olduğu ve ana dili/ikinci dili İngilizce olmayan ülkeleri gezmekten daha keyif alıyorum daha kolay iletişim kuruyorum. Ayrıca gittiğim bölge yabancılara özellikle Türklere karşı daha hoşgörülüler. Tabi Almanya ve İtalya hayranlığı her alanda hissediliyor. Bu gezimin çıkış noktası Krakow. Krakow Ejderi hikayesi çok etkilemişti.Krakow merkeze alıp gezimi planladım ve planlımı yolda düzenledim. Belgrad da iken Zagreb geçecektim tanıştığım insanlar yolculuğumu planlamamda bana yardımcı oldular. En çok beğenilen yerler ve benim daha önce planladığım ama acele etmediği; Prag ve Salzburg çok tavsiye edildi. Orası benim Munich, Numberg, Augsburg… gezimde ziyaret etmeyi planlıyorum.  

Avrupa’nın tamamında gördüğüm gibi insanlar hafta içi çalışıyor ve pek hayat yok. Yemekler genelde akşamları dışarıda yiyip sonra bara gidip erkenden eve gidiyorlar. Bar ve Kafe kültürü çok yaygın.Eğlenmek istediklerinde sadece 2 günleri var. Cuma ve cumartesi geceleri. Bazı mekanlar sadece o iki gün açılıyor mesale Cuma 22.00 açılıp sabah cumartesi sabah 06.00 veya 9.00 kapanan mekanlar var. Sırf bu iki gün için bile gidilir muhteşem geceleri var.

BELGRAD

Belgrad küçük şirin ve tuna nehri kıyısındaki tepe üzerine kurulmuş başkent. Şehir, diğer Avrupa ülkelerini gördü iseniz yüksek bir beklenti içinde olmayın derim. Şehir küçük bir günde gezebiliyorsunuz. Bir kaç önemli cadde ve bir çok mekanda bu caddeler üzerinde. Avrupa tamamımda olduğu gibi kafe ve bar kültürü yaygın.
Osmanlı kalesi ve tuna manzarası çok güzel. Burada Türkler çok ben çoğu ile iletişim kurdum. Vize sorunu olmadığı için veya balkan turu ile buralara rahat ulaşabiliyorlar.  Tanıştığım Türkler çok değerli insanlar ve Avrupa’yı gidip keşfetmek istiyorlar ve para harcıyorlar.
Özellikle kale, tuna nehri, caddeleri birde benim gibi teknikler için Tesla müzesi; saatlik turları var. Turlar İngilizce ve Sırpça olarak düzenleniyor. Turlara katılmak ve rehberle gezmek zorundasınız. Bilet için Euro veya kart geçmiyor.
Pizzaları meşhur ama  ben beğenmedim bir esprisi yok ama sanırım ben İtalya dan ziyade Amerikan pizzasını seviyorum. Cevabı Köftesi çok güzel gerçekten ben beğendim içinde kaymak ve soğan oluyor. O büyüklükteki kaymağı ben bizim kaymaklı ekmek kadayıfında görmedim.

Gece hayati bana çok aktif gelmedi. Meşhur sokaklar da çor hareketlilik yoktu. Tuna kenarında eğlence mekânlarının olduğunu söylediler ama ben gitmedim. Ulaşım için sizden şehir vergisi alabiliyor. Bahşişler kredi kartı ile yapabiliyorsunuz.









Yorumlar