Sakız/Chios Adası Gezisi

  



Egede sakızlı muhallebi, sakızlı dondurma, sakızlı kahvenin başkenti Sakız adası. Şans eseri gittim ada
. Sakıza mı gitsem, Sisam mı veya Rodos mu diye düşünürken. Arkadaş Sakızdan paylaşım yaptı. İşareti aldım ve Atlas Turdan günlük gezi aldım. Limanın hemen yanında Ulusoy ait araç park yeri var ve çok büyük rahatlık. Sakız adasına giden 3 firma var. Ben daha erken gittiği için Tilos, tercih ettim. 20dk ada olabiliyorsunuz.
Adaya geçerken Türk tarafında FreeShop var ve burada satılan ürünlere dönüşte ulaşamıyorsunuz. Oyuncaklar ve alkoller daha fazla çeşit oluyor ayrıca promosyonda mevcut. 8.45 vapuru bindim ve 9.15 gibi Yunan hududundan geçtim. Yunanlı yetkililer çok kibar. Tur otobüsü 11.30 hareket edecek ve 2 saat kendi başıma turda olmayın şehir turunu yapabilirim. Sakız adasından iki tane  önemli cadde var. Biri sahilde(Leof Egeou) diğeri ise şehrin içinde(Korai), sahildeki güneşten dolayı daha çok öğleden sonra ve akşamları yoğun oluyor, şehir içindeki ise gündüzleri daha yoğun. Şehir merkezinde Sakız Bizans Müzesi/ Mecidiye Camii var. İlk kez bir camiye girerken para ödedim.

 Şehir merkezinde büyük bir park/meydan var. Şehir merkezindeki cadde gerçekten çok güzel kafeler var ve bu kafelerde lezzeti Frabbe yapıyorlar. Ayrıca pastaneler var ve bu pastaneden lezzetti hamur işleri var. Ben kremalı, ıspanaklı ve lorlu börek ile zeytinli ekmeğini aldım ve ikisi de çok lezzetli idi.


Sakızda ben fazla turist ile karşılaşmadım durumu rehbere sorduğumda bana Hollandalı zenginlerin kendileri için sakızı sakladıklarını söyledi. 


11.30 Otobüste güney ada Sakız turu başlıyor. İlk olarak toplamda 10 olan ve sadece 4 tanesinin restoran edildiği, sulama, değirmen, depo ,hapishane, gözetleme kulesi gibi özelliklerde  kullanıldıktan en sonra turizm için kullanılıyor.   

Yel Değirmenlerinden sonra seramik ve çömlekleri ile meşhur Armolia köyünden  geçerek Pirgi/Pyrgi geliyoruz. 



Pirgiyi benzersiz kılan dünyada başka hiçbir yerde olmayan duvar süslemeleridir. Pirgi bir dar sokakları olan, bahçe ve balkonları olmayan genelde insanların sokak evlerinin bir parçası olarak kullandığı muhteşem güzellikte bir köy. Duvar süslemeleri ustalar tarafından geometrik şekillerde bir kez yapılıyor düzeltme yapılmıyor. Bozulduğu zaman sıfırdan tekrar yapılıyor. Süslemenin yapıldığı tarih mutlaka yazılıyor. Çoğu en az 20 yıllık. 

Alışveriş için en uygun yer, sakıza ait çantaları, magnetleri, tabloları, anahtarlıkları, oyuncakları, tişörtleri, defterleri, esansları şekerleri çikolataları alkollü alabileceğiniz yer ayrıca antep fıstığı reçeli bulabilirsiniz.  Sadece Pirgi için bile gelebilir diye düşünüyorum özellikle gelecekseniz 15-16 Ağustosta Hz. Meryem'in göğe yükselişi etkinlikleri katılabilirsiniz.


Mesta Köyü:
Düşman saldırılarından korunmak için beşgen olarak, kaleköy mimarisinde inşa edilen, sokaklar labirent gibi olan köy. Köyün tam ortasında gözetleme kulesi var. 
Mestada  üç kafe ve sınırlı sayıda restoranlar var. Bir rekabet olduğu için sadece müşteri masa takibi yapıyorlar. En önemli yapı Taksiarhi Kilisesi bu kilise aynı zamanda müze gibi kullanılıyor. Müzede Gerçek tablolar bulunmaktadır. Eserlerin içinde, cennet cehennem tasviri, Hz İsa nın doğumu, Tanrı ile yanyana oturuşu gibi bir çok asırlık tabloları görebilirsiniz. İçeride ayrıca Cebrail ve Mikail meleklere ait ikonları görebilirsiniz. Duaların gerçekleştiğine inanılıyor. 

Son olarak denizi meşhur Karfas geliyoruz. Karfas plajı meşhur ama, karasaban dolu. Burada gerçekten sakız adasının turistik bir yer olmadığını net olarak görüyorsunuz. Birçok işletme kapatmış çok az insan var sanki sadece ada sakinleri. Burada tek restoran var. Balık ürünleri yiyebilirsiniz ve hizmet hızlı.

Adanın her yerinde altları beyazla olan sakız ağaçlarını rahatlıkla göre bilirsiniz











.

 


Yorumlar