Üç Günlük Midilli/Lesvos Gezisi


Midilli Adasına tur firması ile veya kendiniz planlayarak gidebilirsiniz. Ben küçük, dağınık, ulaşımın sıkıntılı ve zamanımın kısıtlı  olduğu yerlere tur firmaları ile gezmeyi tercih ediyorum. Ben Midilli konusunda deneyimli Ayvalık merkezli Meis Turizm ile gittim.  Günlük, bir veya iki gece konaklamalı seçenekleri var. Ben adanın tamamını görmek için iki gece konaklamalı ve taverna geceli turu tercih ettim.
Havaalanı işgal vergisini daha önceden ödemiştim Ayvalık limanında 50TL liman işgal bedeli ödüyorsunuz. Bu uygulamada Çeşme limanında yok. Adaya gitmek isteyen insanlar sabah 07.00 de sıraya girmeye başlıyorlar. Bilet, liman işgal bedeli ve yurtdışı çıkış harcını ödedikten sonra pasaport kontrolünden sonra bileti aldığınız/alınan firmanın feribotuna biniyorsunuz. Yolculuk yaklaşık 1,5 saat sürüyor ve Turyol açık ve kapalı oturma alanları var. 

Yunan kapısında sıra var, Yunan yetkiler kibarlar. Limanda otobüs sizi alıyor ve ilk olarak Sugar House diye güzel bir pastanede kısa bir mola veriyorsunuz.  Sonra Midilli şehir turu başlıyor. 

İlk olarak Greek Orthodox Church of Saint Therapon  geziyorsunuz. Midilli fotoğraflarında gözüken kilise, daha sonra dar sokaklardan ilerleyerek  kalan ve restore edilmeye bekleyen Türk eserlerini görüyorsunuz. Bizans Müzesini gezip, özgürlük anıtın orada buluşup, otobüslerle ile Panagiouda sahilinde öğren yemeği yemek için duruyoruz. 

Genelde kredi kartı geçmiyor. Ekmek, su ve servis birer Euro mezeler 4-7 ana yemekler ise 8-15 ero arası değişiyor.  Çok aç değilseniz bir sonraki  Mantamados  meşhur ballı manda yoğurdu, lokmayı yemenizi ve frappeyi denemenizi tavsiye ederim.

Holy Pilgrimage Church of Taxiarches  tüm insanlar için mucizeler yaratmış çok özel bir yer olan bu kilise aynı zamanda en büyük dilek ve adak kilisesi. Bu kilisenin savaşçı ve ölüm meleği  mikail tarafından korunduğu ve mucizevi olduğu inanılır. Korsan saldırısından 3 rahip öldürülmüş 1 rahip rüyasında melek Mikail'i görüyor ve kurtuluyor aynı zamanda bir savaş pilotu uçağı düşüyor ve kendisi bu köyde kurtuluyor. Mantamados komünist köydür öğleki, Yunan Komünist Partisi-Kommounistikó Kómma Elládas, KKE üyesidir, Lenin posterleri duvarlarda asılı.  


2 saatlik dar ve virajlı yollardan sonra Molivos geliyoruz. Köyün Zirvesinde bir gezilebilir bir kale bulunmaktadır.
Ayrıca  Molivos dar taş binaların olduğu  küçük turistik bir şirin bir köy.  









Molivos sokakları ve kafeleri gerçekten çok güzel .Sahildeki Balık restoranları bence Midilli deki en güzel restoranlar. Hediyelik eşyaları  Molivos tan almanızı tavsiye ederim. Burada denize girilecek yer ve gece eğlencesi sınırlı. 


 Molivos hemen yanında denize girmek için tercih edilen Petra bulunmaktadır. Petra uzun bir kumsalı var ve istediğiniz yerden denize girebilirsiniz denizde karasabanlar var. Patra ikiye  bölünmüş gibi bir kısmı restoran diğer bölümde kafeleri, alış için dükkanlar ve  114 basamakta çıkılan Holy Church of the Virgin Mary  Mary bulunmaktadır. 

Sabah Petra ve Kallonin üzerinden; dini objeleri, el yazması ve ilk basım kitapları, büyük kütüphane arşivi gibi bölümlere sahip olan Aziz Ignatios Manastırı gidiyoruz. Burası dini bir yapıdan çok eğitim amacıyla kullanılmış.Midilli Adası seyahatlerinde mutlaka görülmesi gereken durak.    Manastırda vefat etmiş rahiplerinden küçük mezarlarında görebilirsiniz zaten her yerde bu ne dediğiniz her şey mezar. Manastırın da rahipler hala görev almaktadır. 


Küçük balıkçı kasabası Sigri; Sigri’de, 15-20 milyon yıl önce volkanik patlamalar sonucunda oluştuğu bilinen taşlaşmış orman,ağaç gövdelerinin yanı sıra mükemmel biçimde korunmuş kök, meyve, yaprak ve tohum fosilleri de Sigri fosil orman müzesinde görülebilir. Sigri de ayrıca kapalı ve restorasyona ihityacı olan Sigri Türk Kalesini görebilirsiniz. Sigri Midilli gördüğüm tek mavi beyaz evler burada var. 
Eresos; adaya adını verdiği düşünülen (lesvos)  ve kadın şair Sappho nun lezbiyen köyü.  Merak edenler için Sappho şiiri;

                                     

                                        Söyleyin herkese

En güzel türküleri
çağıracağım bugün
dostlarım için”
Sappo 

Çok büyük sahili var, köy çok küçük, yeterli sayıda kafe ve restoran  bulunmaktadır. Denizini ben çok beğendim.  Midillinin genelinden çok daha fazla nudist bu kumsalda gördüm. Özellikle  plajın ortasında kurulan çadır kampından sonra sahilin güney tarafına doğru çok fazla nudistler bulunmaktadır. Sahilin kuzey uzunda tepede eşsiz manzarası var. Kafe ve restoranları bittiği yerde küçük bir su birikintisinin içinde rahatlıkla tatlı su kaplumbağalarını ve balıkları görebilirsiniz hatta kaplumbağalar elinizle besleyebilirsiniz. 

Midillide 2 iç körfez var (Kalloni ve Gera) ve 2 körfezin yanında geçiyorsunuz ayrıca ada bulunan lidl alış veriş yapmanızı tavsiye ederim. 


Millide birçok lezzetleri denedim.

Kabak Çiçeği Dolması: İçinde lor peyniri var ve dışı hamurlanıp kızgın yağda kızartılıp 6 tane olarak servis ediliyor. Ahtapot: Bütün olarak gelebilir ben acı suyun marine edilmiş olanı tercih ettim. Saganaki: Kızarmış peynir. Hellim gibi sert ve ince değil lezzetli. Kalamar: Dilimlenmiş kalamarı tercih edin bütünde verebilirler ve ayrıca yanında sos yok. Karides: Karides 3 çeşidi var. Siz  soymakla uğramak istemiyorsanız,karides melemen gibi olanı tercih edin fesleğenli sosu ile gerçekten lezzetli Yunan Salatası: Bildiğiniz çoban salatası üstüne dilim peynir var. Makedonyada üzerinde rendelenmiş peynir. Yengeç Salatası: Ben çok beğendim. Dana Eti: Kesinlikle doyurucu. Bolonez Soslu Makarna: Aslında çok farklı olmayan bildiğiniz makarna. Fava: Kuru Bakla mezesi ben ilk defa bakla yiyebildim. Balık Çorbası: Malesef evlerde ve hastalandıklarında yapıyorlarmış. Caciki:Süzme yoğurtla yapılmış, bol sarımsaklı cacık. Musakka: Beşamel soslu, tarçınlı patatesli musakka Gyros: Dürüm içinde, elle hazırlanmış patates kızartması, caciki, tavuk dönerin ve yeşilliklerin olduğu dürüm. İçecek: Aslında ben zencefilli olan bir çok içecek hoşuma gidiyor o yüzden zencefilli arpa suyunu ve limonatayı tavsiye ederim. 

 




 


Yorumlar