Kadın Sorumlukları


Aslında böyle bir yazı paylaşmayı istemiyordum ama eşim, çok beğendim senin de görmeni istiyorum dediği yazılar ve videolarda benimle paylaştı. Paylaşımların bir kısım erkeklerin yaptıklarını, erkeklerin tamamına mal etmesi ve işine gelince köylü Fatma ’yı gösterip evinde, iktidarı ele geçiren erkeklere kök söktüren kadınları görmezden gelmelerinden rahatsız oldum. Eşime bunların yanlı olduğunu bu bilgilerin sadece kafandaki inanca daha da itaatkar asker yapacağını ve durumu genele yaymasının yanlışlığından bahsetmeye çalıştım ama yine yanlış anlaşıldım. Oturdum biraz araştırdım bu konuda erkekler çok az yazmışlar, kadın yazarlardan erkeklere yapılan zulümleri okudum.(Erkeklerde genelde nafaka zulmünü yazıyorlar) Şimdi biraz araştırmalarımla ortaya çıkan fikirleri kadınlara faydalı olması dileklerimle(umudum yok en azında farklı düşünceleri merak ediyorum) yazıyorum. Bu yazı sadece eşini tanımak isteyenler, hatalarını keşfet isteyen kadınlara adanmıştır.

Kadın hakları var, erkek sorumlukları var da kadın sorumlulukları yok mu?

  1. Güncel sistemin; kapitalizmin, tüketim toplumunun, ben toplumunun, feminist toplumun militanı olmayın.
  2. Diziler gerçek değil bunu sizde biliyorsunuz ama karakterlerden birinin duygusunu daha yoğun yaşıyoruz. Karakterimiz hamile kaldığı zaman, bebeğe çocuğa olan özlememiz artması gibi karakterler yavaş yavaş beklentilerimizi daha sonra davranışlarımızı değiştirir. Müge Anlıya çıkıp toplumsal olarak yanlış iş yapan(bence de) aynı meslekteki bir şahıs yüzünden teyzemden azar işittim ona göre.
  3. Sabah eşiniz her şeye kusur buluyor ve size çatıyorsa bilin ki dün akşam başınız ağrıdığı veya sabah sizi kıskandığı içindir.
  4. Erkek sizi kıskanır. Bunu sizi huzursuz ederekte yapar.  Eğer her söylediğinizde duvar ördü iseniz. Kıskançlığını size zehir eder.
  5. Sizin başınız sürekli ağrır ise eşinizde kendini sapık hisseder. Bencil olmayın.
  6. Sizin ayda bir istediğiniz cinsellik eşiniz için günde 3 defa bile olabilir.  Bu onun tercihi değil yaratılışıdır. Su içmek, yemek yemek nasıl ihtiyaç ise cinsellikte onun için ihtiyaçtır. Baş ağrıları ile sınırlayamazsınız, terbiye edemezsiniz. Ahlakı durumu ve iradesine bağlı olarak ihtiyacını başka yerde gidermek isteyebilir. Daha fazlasını alabiliyorsa sizi neden tercih etsin.
  7. İnsan susuzluk ile terbiye edilmeyeceği gibi cinsellikle terbiye çalışmaları(nazı) değil işkence olur. Cinselliği bu işlere kullanmayın.
  8. Nerede tartıştı iseniz tartışma orada kalsın. Mutfakta ise mutfakta, salonda ise salonda mutfaktaki tartışmayı yatak odasına taşımayın mesela.
  9. Bir durumu erkeklerin anlamasına bırakmayın ne istiyorsanız net olarak söyleyin. Unutmayın her topluma göre erkek ve kadın rolleri var ve bu rollerle kodlandık siz bunu değiştirmek istiyorsanız. Net bir şekilde(başkaldırı şeklinde değil) bunu söyleyin.
  10. Erkek beyni imayı keşfetmeye programlı değil, öğretin(açık açık şifrelerinizi verin) ya da yapmayın.
  11. Erkek beyni teknik ve matematikseldir. Bu beyin romantizmden anlamaz.
  12. Hem eşit olduğunuzu savunup hem de her yerde bayanlara öncelik deyip tutarsız olmayın.
  13. Erkekler en sevdiğiniz olmak ister, babanıza, abinize davranışlarınıza dikkat edin.
  14. Sizin akraba tarafına gidince kendinizi kaybetmeyin, eşinizin çayını, suyunu siz takip edin, anneniz değil.
  15. Kızınız var ise özgür yetiştireceğim diye tembel bir misafir oluşturmayın. Sizin özgür kızınız başkanın eşi olacak hayal kırıklığı ile tembel misafirinizi evde geri görme ihtimaliniz yüksek.
  16. Aman evlenince ben bunu adam ederim sakın demeyin. 25-30 senede öğrendiği davranışı,25- 30 söyleme ile değişeceğini zannediyorsanız yanılıyorsunuz. Sakin ve sabırlı olun değişecektir.Sabırsızsanız çatışırsınız.
  17. Eve temizlikçi alıyorsanız, erkeklerin evde olmadığı günü tercih edin, ama canım ne alakası var eşit değil miyiz? Bir o bir ben beklesin deyin, sonra kadınlaşan eşiniz ile kısır partisi verin.
  18. Annenizden, ablanızdan, arkadaşınızdan aldığınız nasihatleri kocanıza uygulamayın eşinizi keşfetmeye çalışın.
  19. Hazır keşfedeceksiniz; dedeleriniz-nineleriniz, anneniz-babanız arasında ilişikleri keşfetmeye çalışın, kendinizi göreceksiniz.
  20. Kendinizi bir evlilik hayali ile yönetmeliğe soyunmayın erkek başrol oyuncusu biraz nazlı, senaryoyu beraber yazmayı deneyin.
  21. Kadın hakları eşitlik derken erkek alanına girip edanızı nazınızı kaybetmeyin.
  22. Erkek beyni çok boyutlu erkek beyni tek bir işe odaklanır. Lütfen işi bitmeden işini yarıda kesmeyin hala sizde değil. Size biran önce kapatıp kaldığı işi bitirmeye organize olur.
  23. Eşinize; annelik, bekçilik, polislik, savcılık yapmayın söyledikleriniz onun iyiliği için değil kendiniz için istiyorsunuz. Siz eş olun kadın olun sevgili olun zaten bizim annemiz var.
  24. Eşinizin annesi sizin de ANNEniz annesi ile rekabete girmeyin, kesin kaybedersiniz, üstüne birde mutsuzluk çekersiniz.
  25. Evlendiğinizde aileniz; eşimiz siz ve çocuklarınızdır. Lütfen eski evinizi ve ailenizi ikinci öncelikli yapın.
  26. Tamam, beyaz atlı prens isteyin ama sizde prenses olun. Siz cadı iseniz sizde odun yakışır. 
  27. Kızı biz büyüttük parasını kocan yiyor diyenlerde size bir bedel biçiyorlar uygun fiyata eti ve kemiği anlaşılabilirler sizin için.
  28. Eski zamanlarının zorluklarını kadınlar ve erkekler beraber çekti. Sobada yemeği siz yaptınız ama sobayı kim yaktı, odunu ve kömürü kim parçaladı. Eski kadınları kullanırken eski erkelerin hakkını da verin.

Bu çalışmayı hazırlarken en çok Sema MARAŞLI ve Sinan CANAN eserlerinden yararlandım. Kendilerine objektif oldukları ve samimi oldukları için teşekkür ederim.

Yorumlar