Beni Hiç Anlamıyorsun-Deborah Tannen
Kadın erkek ilişkileri konusunda bu kadar iletişim ayrıntıya giren başka bir kitap görmedim. Olaylardan çok iletişim kültüründen bahsediyor. Kadın erkek iletişimin şifrelerini veriyor gibi.
Hatta erkeklere veya kadınlara atfedilen yaftaların aslında neden olduğunu belirtiyor neden mecliste daha az kadın var? Neden kadın yöneticiler daha az? bunun erkeklerle ilgili bir durum olmadığını kadın erkek fıtratları ile ilgili olduğunu belirtiyor. Bu iletişim yönetiminde bire birine aynı yaş grubundaki insanlar üzerinde çalışılmıştır. Çocuklar ile iletişim örnekleri yine aynı yaş grubu ile çalışmıştır. Kadın erkek iletişiminde bilimsel makalelere ve çalışmalara yer vermiş. Toplumsal kabullerin ve çalışmasında yanlışlıklarını veya nedenlerini ortaya çıkarmıştır.
Yararlı olması dileğimle
❖ Herkes kendi cinsiyetinin konumunu bilsin yoksa mevki pazarlığı hasım havasındadır.
❖ İki kişi aynı şeyi istiyorsa çatışma çıkar. Kadın mısın Erkek misin?
❖ Öğretmen edası var ise bilgelik taslayan biri olursunuz.
❖ Yetenekli öğretmenlerin çoğu erkektir.
❖ Öğüt vermek asimetrik durumdur.
❖ Aynı doğrular farklı cinslerde farklı anlamlı olur
❖ Aynı manzaraya bakıp farklı anlamlar çıkabilir.
❖ İlişkide farklı kurallara göre oynuyorsanız aynı oyunu oynamıyorsunuzdur.
KADIN |
ERKEK |
Toplulukta dinleyici |
Toplulukta konuşmacı |
Haber konuşmaların
konuşmayı sonuna kadar dinler |
Haber konuşmalarında
konuşmayı provoke eder meydan okur. |
Sakin ortamda konuşur. |
Sakin ortamda sessiz çünkü
meydan okuyacağı kimse yok |
Konuşmalarda
cesaretlendirmek ister. |
Konuşmalarda meydan okur. |
Derinlemesine konuşur |
Açıklamalı konuşur |
Dertleşerek konuşur |
Bilgi verici konuşur |
Dolaylı talepte bulunur. |
Talepte bulunur. |
Lezbiyenlerde talepte bulunmadıkları için daha az sevişir |
Homoseksüel ilişkilerde
erkek talep bulunur ve başlatıcısıdır |
Kadınlar dolaylı söyler. |
Erkek direkt söyler. |
Kendine ait iyi veya kötü
özellikleri anlatmaktan hoşlanmaz. Böbürlenme/gereksiz yermek olarak algılanır. |
Kendine ait iyi
özellikleri konuşur. |
Kendine ait özellikler
yüceltmez alçaltmaz. |
Kendilerine ait iyi
özellik yüceltir. Kötü özellikler yerer. |
Arkadan konuşur. Yüzüne
söylemeye cesaret edemez |
Yüzüne söyler |
Kadınlar korumayı talep
eder(Eller Belde) |
Koruyucudur.(Eller
omuz dadır)) |
Simetrik ilişki kurar |
Asimetrik ilişki kurar |
Yardımcıdır. |
Yardımı talep etmez. |
Parayı bağımsızlık için
kazanır |
Parayı egemenlik kurmak
için kazanır. |
Danışmaktan mutlu olurlar |
Soru sormaz danışmaz
mevki düşürür. |
Duygusal sorunlarının
çözülmesini istemezler |
Duygusal durumlarını
konuşmazlar |
Hikayelere örneklerde başkasını anlatır |
Hikayelerde örneklerde kendini anlatır |
Kadınlarda ilginç hikayeler vardır iyi kötü yerine fark etmez, fark
edilme vardır. |
Hikayelere erkekler kahraman olur ve iyi kötü işlenir. Öykülerini kendi vardır nadiren kadın vardır |
Kızlar grup üyesi |
Erkekler lider |
Yardımlaşma önemli |
Rekabet önemli |
Karşı karşıya göz göze konuşur |
Paralel oturur göz göze
gelmez. Göz göze gelmek erkek için rekabet kadınlara karşı cinsellik
çağrıştırır. |
Konuşmalarda destekleyici
ve keşfedici sorular sorar |
Konuşmlarda soru sormak
meydan okumaktır. |
KADIN
❖ Birliktelik cümleleri
kullanır.
❖ Üzgünüm anlamı olaya değil,
durumadır.
❖ Daha kolay özür dileyebilir.
❖ Kadınlar erkeklerin
normlarına uyar.
❖ Ortamda erkek varsa ise
konulmamış kuralları onlar belirler. Kadınlar uyar
❖ Kadınlar kendi aralarında
insanları (eşleri çocukları..)işlerini(patronu insaları )ve sağlıkları(diyet
..) konuşur.
❖ Yardımcıdır.
❖ Dert duymak isterler.
❖ Mekanik sorunlarının
çözülmesinden mutlu olurlar
❖
Çatışmadan kaçınır.
❖
Gıdaklayan Tavuklar gibi söz keser. Bunu
iyilik olarak yaptıklarını zannederler.
❖
İlişkilerinde iyilik için kullanılabilecek dilin inceliği
biliyorlar.
❖
Rekabet ederse aşağılamayı kullanır
❖
Kadınların
üsluplarının erkek gibi olması iğrenç bir durum olması bir yana sonuçta katkı
vermez çünkü erkekler/kadınlar kendileri gibi konuşan kadınları sert bir
şekilde eleştirir ve ve çok acımasız davranırlar.
❖ Bağımsızlık , özgürlük ve
saygı beklerler.
❖ Denetlenme veya
davranışlarının belirlenmesinden rahatsız olur.
❖ Emir cümleleri kullanır.
❖ Gerekçe sunmak hesap vermek
olarak algılanır.
❖ Sorular düzdür meta mesaj
içermez
❖ Dünyayı
bir yarış görüyorlar
❖
Erkekler kendini sürekli sınav alanında
görüyor
❖
Beceri ve başarı önemli
❖
Kuralları iyi öğreniyor
❖
Sonuna kadar dinleme eğilimindedir.
Yorumlar
Yorum Gönder