Mutlu Çocuklar, Güçlü Türkiye. Ziya SELÇUK

Milli Eğitim Bakanımız Ziya Selçuk, ziyaret ettiği her ilde 300 öğretmen ile “Ziya Öğretmen ile Eğitim Buluşmaları” başlığında konferanslar gerçekleştiriyor. Covid-2019 en yoğun ve bilgi eksiliğinin yaşandığı insanların kafasını bile dışarı çıkarmaktan korktuğu dönemde gönüllü olarak Başiskele Kaymakamlığı algoritma grubuna katıldım. Covid 2019 ile yapılan savaşta mücadele etmek benim için onurdur. Sanırım bu nedenle gönüllü mücadele eden benim gibi 300 öğretmen arkadaşımla toplantıya davet edildik.

Ben Ziya Hoca’mın her konuşmasını bakan olmadan öncede dinler ve takip ederdim. Hatta bu kendisini bakanken canlı olarak dinlediğim ikinci etkinlik olacak. Ziya hocam da çok az kişide rastladığım her söylediği çok kıymetli olan insanlardan. Bir çok konuya çeşitli açılardan baka bilme beceresi var. Bu kadar değerli fikre sahip olmasını çok kitap okumasına borçlu olduğunu her zaman söylüyor. Tabi ki kendi tercih ettiği ilk kitabını 16 yaşında okumuş olması da çok kıymetli.

Konferans o kadar dolu geçti ki yakalaya bildiğim  kısa notları sizlerle paylaşacağım.

Ağzına yüreğini sağlık Ziya Öğretmenim. 

  • Çocuğun merakına dokunun.
  • Kaç öğretmen keşke benim çocuğum da öğretmen olsa der.
  • Bütün çocukları kendi çocuğunuz gibi görmeliyiz.
  • 1982'de yapılan eğitim kanunları bizim kültürümüze uygun değil.
  • TOEFL  ayarında milli Türkçe sınavımız yok. Biz bunu hazırlıyoruz.
  • Eksik ne ise tamamlamak üniversitelerin ve bakanlığın görevi.
  • Farklı bir gelecek bizi bekliyor.
  • Toplumun sosyoloji değişti.
  •  Toplumda baba otoritesi zayıfladı. Baba otoritesi düşerse öğretmen otoritesi de düşer.
  • Şahsiyeti şahsiyet inşa eder.
  • Şimdi ki çocuklar aileden uzaklaşıyor.
  • Veliler çocukların oynadıkları oyundan haberleri yok.
  • Öğretmen güçlü olursa toplum da güçlü olur.
  • Lisede 8-9 ders olması fazla.
  • Çocuklarımızı odalarımıza kapatıyoruz.
  • Çocuklarımızı sosyal ortamları katmalıyız. Çocukları düğün derneğe cenaze ye götürmeliyiz.
  • Soru çözen çocuklar sorun çözemiyorlar.
  • İnsan yaşamın içinden süzülüp öğrenir. Anne sütü emer gibi şefkatli dokunarak.
  • Sloganla eğitim olmaz
  • Banyo da sıcak su gelene kadar soğuk suyu beklemek bilinçli şuurla olur. Bunu herkes bilir ama yapmazlar.
  • Bilmek başka yapmak başka bir şey.
  • Önce sen yapacaksın sonra çocukları sen yapacaksın.
  • Problem çözme beceresi: Vaka çözümlenmesi, kitapları okuyacak sürecek sentezleyecek, oda zor geliyor ezbere kaçıyor.
  • Sadece siz isterseniz öğrenirsiniz sizi başkası değiştiremez siz değişin etrafınız değişir.
  • Üçüncü oğlum %56 başarılı. Hafta sonları ders çalışmadı, dershaneye gitmedi, özel hoca tutulmadı. Hurdacı yanına gitti, avukata yanına gitti üçüncü evladım ablasında ve abisinden problem çözme konusunda daha becerikli.
  •  Her çocuğun yaratılışına göre muamele edeceğiz.
  • Çocuklar zorlayamayız, tabiatına uygun davranmalıyız.
  • Mesleki eğitim hayat demek yaşam demek.
  • El becerisini zeka ile birleştirmek çok önemli bir şey.
  • Kocaeli Türkiye’nin çok ilerisinde.
  • Kocaeli Türkiye ile değil Tokyo ile yarışması geliştirir.
  • Nitelik sorunları biter ise nicelik sorunları başlar.
  • Azim ve sabit çok önemli
  • I- Zeki ve Maymun iştahlı mı?
  • II- Orta zeka ve azimli çalışkan mı?
  • İlk kitabımı 16 yaşında okudum.
  • Okuldan kaçtığım gün sayısını hatırlamıyorum.
  • Okulun çocuğun yapısına uygun olması gerekli
  • Kitabın önünde eğilen hayatta ayakta kalır. Çocuk hata yaparak deneyerek şahsiyet oluyor. Bugün çocuklarımız en küçük sorunda depresyon giriyor.
  • Okullarımızda İngilizce konuşma sınavı olmuyor. Mezun olunca konuşamıyor diye şaşırıyoruz.
  • Ontoloji, epistemoloji, aksiyoloji bunları üretmeliyiz.
  • Çocuklar bizlere hizmetçi gibi davranıyor maalesef kıymet bilmiyorlar.
  • Çocuk yokluğu bilecek, ağlayacak, var ve almıyorumu bilecek.
  • Çocuk hayatta mücadele etmesini gerekli.
  • Çocuk 2 yaşından sonra misafir yanında oturmalı.
  • Bugün çocuklarımız, beni doğurmasa idin, bana ne diyor.
  • Bu ülkenin evladıyım diyen gurur duymasını sağlamalıyız.
  • Ortak hayaller oluşturulmalıyız.
  • Bu dönemde bizim önceliğimiz, sağlık biz sağlıklı bireylere öğretebiliriz.
  • Öğretmenlik riskli bir iş, öyle bir iki dünyanız bedbaht olabilir.
  • Sürekli kendimizi yenilemeliyiz.
  • Çocuğa dokunmak muhteşem bir şey, dokunmak aynı zamanda yakıcıdır.
  • Zor zamanlar sizin kişiliğinizin güçlü ve zayıf yönlerinizi gösterir.
  • Öğretmen gülünce öğrencide gülüyor.
  • Öğretmen odaları mutlu olmalı.
  • Mutlu çocuklar, Güçlü Türkiye
  • Çocukları nasıl mutlu ederiz derdimiz bu
  • Çocuk emanettir. O emanetin ihtiyacını hakkı ile vermek gerekir.
  • AllAllah rızası için yapalım, pusulamız vicdanınız olsun.



Yorumlar