Hangi programlama dilini öğrenmeliyim?

En çok karşılaşılan soru.Bu sorunun bir çok platformda cevapları var;cevaplar genelde dağınık olarak ifade edilmiş ve kendi deneyimleri üzerinden yanıtlamışlar. Bu sorun cevabını biri(aşağıda linki var) resimli akış diyagramı yapmış ve bir çok dile çevrilmiş. Bu algoritmanın Türkçe halini bulamadım ve bu sorunun cevabını merak eden ve cevabı kendi ihtiyaçlarına göre bulmak isteyen  herkes için çok faydalı olacağını düşünüyorum. 
Temel soru ile başlıyor. 

Niçin programlama dili öğrenmek istiyorsun?
  • Para kazanmak için,
  • Gelecek nesiller kodlamaya adım atsın diye,
  • Her hangi bir düşüncem yok sadece merak,
  • Kendimi geliştirmek istiyorum,
  • Zamanım var ve zamanımı yararlı kullanmak istiyorum,
  • Ben sadece ilgiliyim sen ne dersen olur, diyenlere cevaplarını  vermiş.

Faydalı olması dileklerimle...




Bu sorun cevabını adım adım yapmak için, web uygulaması buyurun.
Akış diyagramı resmini aldığım web sitesi;(Teşekkürler)
which programming language

Yorumlar

  1. Eğer ilk defa programlama dili öğreniyorsanız sizin için hiçbir dil kolay olmayacaktır. İkinci dilinizi öğrenirken koşul ifadeleri, döngüler vb birçok alanda diller birbirine benzeyecektir ancak yeni dil öğrenen birisi için bu kavramlar yabancı kavramlardır. Ancak web yazılım sektöründen ilerleyecekseniz Javascript öğrenmek diler dilleri öğrenmekten çok daha kolaydır. Bunu belirtmemin sebebi Diğer programlama dillerinde int, long, decimal vb sayının türlerini tanımlarken belirtmek zorunda kalırken Javascript'te "var" ile her şeyi tanımlayabilmenizdir. Tanımlayacağınız şey bir sayı da olsa bir yazı da olsa aynı değişkeni kullanabiliyorsunuz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder