GÖK TANRI' NIN KILICI(ATİLLANIN ROMANI) HÜSEYİN ADIGÜZEL

Güzel ve sürükleyici kitap;
Yazarın ilk kitabını okuyorum. Kitabı öğrencim Erdi den aldım,  teşekkür ederim. Kitabın ilk yüz sayfasını okuduğumda  birçok yazardan, daha başarılı buldum.
Yazar bazı yerlerde dili, mahalle diyaloglarına çevirmiş, bazı yerlerde kendini tekrar etmiş. Bence, yazarın kalemi Nobel ödüllü  yazarımız Orhan PAMUK tan daha iyi.
 Atilla’nın neden öldüğü? Neden Roma’yı kuşatmadığı? Hala gizemini koruyor.



Kitaptan Seçmeler:
Neden Roma’yı Almadı?
Roma’yı almak istiyordum. Bizi yüz yıllarca köle gibi kullanan, hakir gören Roma’yı Tarihten silmek istiyordum. Bunu yapmak için akına çıktık. Sonra yolda yakıp yıktığımız şehirleri gördüğümde, harabeye çevirdiğimiz yerleri görünce Romanın böyle bir sona uğramasını istemedim. Çünkü Roma, tarih ve medeniyet şehri idi. Bu yüzden kıyamadım. Adımın Alarik ve Asparuh ile birlikte, yakıp yıkılan, taş üstünde taş bırakmayan adam olarak anılmasını istemedim. Romalılara bir şey gösterdim; barbar dedikleri bu adam, en az onlar kadar ve hatta onlardan daha fazla medenidir, medeniyetin aşığıdır.

Neden Öldü?
Atilla yatağına uzanmış ağzından kan boşalmış olarak buldular. Atilla ölmüştü. Neden ve nasıl? Büyük kam geldi ve Amcası Rua da böyle ölmüştü.

Kehanet yarım kaldı. Roma’yı almamakla yapılan hatanın bedeli erken ölüm oldu.

Yorumlar