2015 Yılı Kitap Okumalarım


2015 yılında okuyabildiğim kitapların birer satır yazdım.
 Bunu neden yaptım. :)
Bu yazdığım notlar sihirli kelimeler gibi kitabın özeti aklıma geliyor.
Öğretmen okumuyor diyen dünyayı kurtaran adamlara cevap olsun diye.
Bu hızla devam edersem 120 yıl sonra Atatürk kadar kitap okumuş olacağım. 
Sen gerçekten Büyük Adamsın Paşam.


1- Karatay Diyeti-Canan KARATAY
Çok yararlı bir kitap hatta uygulaya biliyorsanız ne mutlu size. Kitapta ürünler ve yaraları açıklanmış. Bilimsel verilere de yer verilmiş. Tavsiye edilir.
2-MÜSLÜMAN DİYETİ-Kemal ÖZER
Çok güzel noktalara değinmiş kısa ve öz kitap peygamberimizin yeme alışkanlığından da bahsetmiş yaralı bir kitap tavsiye edilir.
3. Gerçek Ekmek- Emine ŞAHİN
Beğenmedin. Belirli alanlarda araştırma yapılmış. Ülkemizde çok araştırma yapılmamış. Yabancı hayranlığı kokan bir kitap.
4.7'den 70'e Taş Devri Diyeti Ahmet AYDIN
Kitap röportaj şeklinde hazırlanmış konu başlığı ve o konu ilgili sorular var. İlginç ve yararlı bilgiler var.
5. Aslında Giden Erkek Yoktur-Seda Diker
Kadınların hatada ısrar etmemesi üzerine yazılmış biraz felsefi biraz yaşamsal kitap. kitap güzel ama hatayı karşıda arandığı sürece yardımcı olacağını sanmıyorum
6. Charlie'nin Çikolata Fabrikası- Roald Dahl
Çok güzel kitap, bir çok kötü alışkanlık farklı bir dille anlatılmış. Özellikle Televizyonu anlattığını kısmında şiire bayıldım.
7. Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar-Engin Geçtan
Bu alanda ilgilenenler veya insan ile iş yapanlar mutlaka okunmalı. kitabı okuyunca herkesin veya belirli dönemlerde geçirdikleri süreci tanımlıyor. En azından kendinizi tanımanıza yardımcı olacak.
8. Mahrem -Barış TerkoğluBarış Pehlivan
Siyasi kitap yazıları daha sonradan yanılgıya düştüklerini ifade edebiliyorlar. Örnek: Soner YALÇIN Hangi ERBAKAN kitabı. Yaşadığımız dönemle ilgili farklı siyasi bir bakış. Güncel siyasi kitaplarda aynı bilgiler var. Aynı kaynaklar dönmüş durmuş.
9. Kayıp Sicil-Soner YALÇIN
Siyasi kitap yazıları daha sonradan yanılgıya düştüklerini ifade edebiliyorlar. Örnek: Soner YALÇIN Hangi ERBAKAN kitabı. Yaşadığımız dönemle ilgili farklı siyasi bir bakış. Güncel siyasi kitaplarda aynı bilgiler var. Aynı kaynaklar dönmüş durmuş.
10.Big Boss- Mustafa Hoş
Siyasi kitap yazıları daha sonradan yanılgıya düştüklerini ifade edebiliyorlar. Örnek: Soner YALÇIN Hangi ERBAKAN kitabı. Yaşadığımız dönemle ilgili farklı siyasi bir bakış. Güncel siyasi kitaplarda aynı bilgiler var. Aynı kaynaklar dönmüş durmuş.
11. Yol Ayrımındaki Türkiye-Selçuk Şirin
Gerçekten hocam emek vermiş hem keyif hem öğrendikçe ve umudunuz ne kadar düşük ise o kadar canınızın sıkılmasına neden olana kitap, birçok soruna farklı ve doğru çözümler sunuyor.
12. Siyasetin değişim kodları-Nihat Ergün
Gazete yazıları derlenmiş. Kitap çok keyifli değil. Siyasetçiliklerin bilgilerini ve düşünceleri aktarması beni mutlu ediyor. Nihat Hocamın kalemine sağlık.
13. Üç Tarzı Siyaset-Yusuf Akçura
Yaşağı dönemde meydana gelen siyasi akımları (Osmanlıcılık-Ümmetçilik-Türkçülük) anlatmış.
14. Endişeli Muhafazakarlar Çağı Dinden Uzaklaşan Türkiye-Volkan ERTİT
Kitap aslında dünyevileşme ilgili haberleri toplamış kendine kaynak yapmış. Dar alanda gözüken olaylara geniş perspektifte bakmanızı sağlıyor. Yazarında bazı konularda sağlıklı düşünmese de popüler kültür olarak okunabilir.
15. Said Nursi Fethullah Gülen ve Laik Sempatizanları-Alparslan IŞLIKLI
Kitap çok başarılı değil doğru dürüst ne iddia var nede kaynak, kaynak çeşitliği çok az, verdiği örnekler eksik bilgi içeriyor.
16. 3 Vasiyetim
Hocam konuşsun kitap yazmasın ya da düzgün bir editörle çalışsın. Konuşmaları yazıya olduğu gibi aktarılmış. Konuşma ile düz metin arasındaki farkları hissettiren bir kitap.
17. Çocuk Eğitiminde 100 Temel Kural-Adem GÜMÜŞ
Bu kitap bu fiyat etmez bence yazık yardım etmekten çok ticari olmuş. Kitapta yersiz yere puntolar büyütülmüş. 3 kitabı toplayıp tek seferde  çok rahat basılabilir. Bu kitaptan sonra bu yazarın kitabını almam. Onun yerine internetten yazılarını takip ederim.
18. Bir Yaşındaki Çocuğunuz Büyürken-Teri Crawford Jones
Bu yaş grubu için okuyabileceğiniz en iyi kitap
19.Bebek Oyunları-Jackie Silberg
Bu işi gerçekten yabancılar yapıyor, çok küçük ama bir sürü etkinlik var tavsiye edilir. kitap bazı oyunlar birbirini takip etmiş ama, ay gruplarına göre oyunlar ayrılmış.
20. Çocuk Eğitimi El Kitabi-Haluk Yavuzer
Hocam kitabı süper diğer kitaplarını da alacağım
21. Bebek Deyip de Geçme / Minikler Minik Düşünür-Mehmet Murat Döğüşgen
İnanın bu kitabı okuyunca her önüne gelen yazar olmuş dedim.
22. SOS Anne Babalara Yardım-Lynn Clark
Bu alanda daha başarılı kitaplar var. Birde Çocuk Doktoru olan çevirmen okuyucular anlamaz diye açıklamalar yazması idi daha iyi olurdu.
23.Çocuğunuz Sizden Ne Bekliyor?-Yazgı YAZGAN
Laf ebeliliği yaban bir kitap.  Kitapta sorular güzel ama sorulara cevap yok. Okurken çok kendimi maddi olarak aldatılmış hissetim.
24.Oyuncu Anne-Şermin Çarkacı
Yazar iyi niyetli olarak çocukları ile geçirdiği kaliteli zamanları önce web ortamında ardında kitaplaştırarak insanlarla paylaşmış. Kitabı almaktansa internetten takip etmeyi daha uygun buluyorum.
25. Çocuğunuza Sınır Koyma-Robert J. Mackenzie
Güzel kitap birçok ayrıntıya değinilmiş.Ben en çok ödev ve hiperaktivite olan kısımlarını beğendim. Zuper Dadı sanırım bu kitabı okumuş :)
26.Türklerin Tarihi-ilber Ortaylı
Hocanın tarzı da devam etmiş kitap da ikincisini de bekliyorum.
27.Başımıza Gelenler-Mehmet Arif Bey
Süper kitap. Rus Harbin doğu cephesinin durumunu birinci elden okuyun. Okuyunca 150-200 sene geçmiş ama hiçbir şey değişmemiş diyorsunuz.
28. Dirina Köprüsü-İvo Andric
Yapılışından,yıkılışına kadar süreçte köprünün  etrafındakilerin yaşamları aktarmış. Yazar bence betimlemeleri uzun tutmuş. Bazen sıkıldım bazen koptum. Kitap bana sonsuz olanın  Yaradan olduğunu  hissettirdi.
29.72.Koğuş-Orhan KEMAL
Suçluda olsa kaldığı zor durumlara insanın içini acıtan bir Anadolu hapishane kitabı
30.Elveda Günsarı-Cengiz Aymatov
Belki bir at belki Kırgız köylüsü ama kominizim ne olduğunu köyden anlatıyor
31.Hay Bin Yazkan-İbn Tufeyl , İbni Sina
Kitap dili çok felsefik . Ben zorlandım :)
32. İtiraflarım-Tolstoy
Varlık olayını ilahi bakış açışını ile aktarmış aramış. İnananlar ve inanmak isteyen okumalı
33.İslam Eğitiminde Öğretmen Öğrenci Münasebetleri-M. Faruk BAYRAKTAR
Bu alanda çok daha faydalı kitaplar var.
34.Beyaz Zambaklar Ülesinde-Grigory Petrov 
Zevkle okuduğum kitap kesinlikle tavsiye ederim. Kitap bir çok konu hakkında bilgilendirme yapıyor,bunlardan bazıları Kahramanlar ve Milletler, Sonsuz Mücadele, Din Adamları, Yönetim, Kışla, Futbol, Ebeveynler ve Çocukları...Her satırı büyük keyifle okudum tavsiye ederim. Kitabı Başöğretmen Atatürk'ün de tavsiye etmiş.

Yorumlar